T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KÜÇÜKÇEKMECE - Küçükçekmece TASEV Ayakkabı ve Saraciye Teknolojisi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Pazarlama Perakende Alanı

Pazarlama Perakende alanında eğitim alan öğrenciler hangi yetkinliklere sahip olacaktır.

Pazarlama ve Perakende alanı, iki önemli sektöre meslek elemanı yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır. Bu sektörel alanlardan bir tanesi pazarlama alanı diğeri ise sigortacılık alanıdır. Her iki alan da gelişen ticari hayatın önemli bir parçası olarak önemlerini gittikçe artırmaktadır.

Pazarlama, kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve tutundurma çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Tanımdan da anlaşılacağı üzere, pazarlama mal ya da hizmet üretimi farketmeksizin, tüm ticari işletmeleri ilgilendiren, mal ve hizmetlerin üretiminden müşteriye ulaştırılmasına kadar tüm ticari süreçleri içine alan bir yapıdır. Bu nedenle, bu alanda yetişmiş, kalifiye insan kaynağının yetiştirilmesi ülke ticaretinin de gelişmesine katkı sağlayacaktır. Pazarlama ve perakende alanında yer alan "Satış Danışmanlığı" dalı belirtilen bu amaçlara hizmet etmek, katkı sağlamak, pazarlama ve perakende sektörüne ilişkin bilgi ve becerilere sahip yetişmiş insan kaynağının sağlanması amaçlanmaktadır.

Sigorta, hayattaki risklerin, zararların güvence altına alınmasıdır. Ticari faaliyetlerin çeşitlenmesi, teknolojik gelişmeler, çevresel etkenler, küresel ısınma, doğal afetlerin, hastalıkların artması vb. özetle yaşantımızın her alanında karşılaştığımız, karşılaşabileceğimiz zarar verici unsurlar, riskler artmıştır. Bu risklerin meydana gelmesi ile oluşan zararların tek seferde karşılanması maddi olarak insanları büyük bir sıkıntıya düşürmektedir. Tüm bu riskleri ödenebilecek küçük primlerle güvence altına alınması sigorta yaptırmanın ne kadar da önemli olduğunu ortaya koymaktadır.

Sigortacılık dalı için hazırlanan öğretim programı ile sigortacılık sektörünün geliştirilmesi, dünyadaki gelişmişlik seviyesinin yakalanabilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu bilgili, dürüst, güvenilir, yetişmiş insan kaynağının sağlanması amaçlanmaktadır.

Pazarlama ve Perakende Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;

1. Sigortacılık,

2. Satış Danışmanlığı

dalları yer almaktadır.

Bu doğrultuda Pazarlama ve Perakende alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. 

Bu programı tamamlayan öğrenciye;

  • Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
  • Pazarlama alanına ait temel bilgi ve becerilere sahip olma,
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda kelime işlemci, elektronik tablolama ve sunu hazırlama programlarını kullanma, 
  • İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda müşteri ile etkili bir iletişim sağlamak suretiyle, müşteri davranışlarını tespit etme, müşteriyi satışa ikna etme ve müşteri memnuniyetini sağlama,
  • Temel hukuk bilgi ve becerilerini kazandırma,
  • Mesleki matematik işlemleri yapma,

ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Sigortacılık Dalında;

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak

  • Temel sigortacılık kavramlarına ilişkin bilgiye sahip olma,
  • Satışta iletişim tekniklerini kullanma,
  • Hizmet pazarlaması bileşenlerini sigortacılık hizmetlerinde kullanma,
  • Sigorta konusuna ilişkin riskleri belirleme ve hasar işlemlerini yapma,
  • Sigortacılık sektöründeki kurum ve kuruluşlar ile ilgili işlemleri gerçekleştirme,
  • Can sigortaları ve bireysel emeklilik sistemi işlemlerini yapma,
  • Hayat dışı sigorta branşlarına ilişkin işlemleri yapma,
  • Sigorta paket programı kullanma,
  • Mesleki yabancı dil kullanma,

 

Satış Danışmanlığı Dalında;

İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak

  • Satış tekniklerin kullanma,
  • Perakendecilik işlemlerini yapma,
  • Satışta iletişim tekniklerini kullanma,
  • Ürün satışını gerçekleştirme,
  • Pazarlama mevzuatı takip etme,
  • Mağaza atmosferi ve görsellik bileşenlerini kullanarak mağaza düzenleme,
  • Perakende matematiği işlemlerini yapma,
  • Perakende paket programlarını kullanma,
  • Mesleki yabancı dil kullanma

ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.09.2020 - Güncelleme: 07.07.2022 13:31 - Görüntülenme: 702
  Beğen | 1  kişi beğendi